Prof. Marit-Solveig Seidenkrantz medlem af Scientific Advisory Board for GFZ German Research Center of Geoscience.

Prof. Marit-Solveig Seidenkrantz er udnævnt til medlem af Scientific Advisory Board for Helmholz Center Potsdam, GFZ German Research Center of Geoscience fra januar 2021. Udnævnelsen er for en tre-årig periode.

GFZ German Research Center of Geoscience er det nationale forskningscenter for geovidenskab. Forskning ved GFZ fokuserer på geosfæren i det meget komplekse jordsystem. Det videnskabelige rådgivende råd for GFZ rådgiver bestyrelsen og direktionen om alle områder indenfor forskning og udvikling. Rådgivningen inkluderer eksplicit strategien og planlægningen af ??forsknings- og udviklingsarbejdet ved GFZ, opsøgende aktiviteter, samarbejde med nationale og internationale institutioner samt ansættelsesforhold.

Du kan læse mere om Helmholz Center Potsdam, GFZ German Research Center of Geoscience her.