Få besøg af en klimaforsker

FULDT BOOKET FOR 2023

Geoscience handler bl.a. om Jordens klima og de processer som styrer det. Jordens klima har altid ændret sig, og fortiden indeholder en dramatisk fortælling - om varme perioder med havniveau 200 m højere end nu, og ultrakolde tider hvor Jorden var totalt dækket af is som en kæmpe snebold.

Jordens klima ændrer sig nu hurtigt igen – denne gang pga. menneskeskabt drivhuseffekt. Det gør os alle bekymrede, da klodens fremtid nu virker usikker – men heldigvis kan fortiden hjælpe os til at forstå hvad fremtiden byder på.

Ved Institut for Geoscience har vi klimaforskere som elsker at fortælle om klima, og vi vil gerne starte en klimadialog med skoler og gymnasier.

Vi tilbyder at besøge jeres skole, og sætte klima på dagsordenen. Vores mål er at sætte klimaændringerne i perspektiv, og at give vores bedste bud på fremtidens klima. Vi tror på, at viden og realistiske forventninger både kan dæmpe vores frygt, og gøre os i stand til at reagere konstruktivt på klimaudfordringen.

Vi tilbyder en pakke som indeholder et kort foredrag med efterfølgende dialog om klimaforandringer. Den samlede pakke fås i to størrelser til én- eller to-lektionsmoduler – og det samlede forløb kan tilpasses jeres behov. Vi besøger gerne klasser enkeltvist, men deltager også i større fællesarrangementer.

Kontakt os for at høre nærmere og booke et besøg.

Emne: Klima

Niveau: Folkeskolen 7.-10. klasse, Gymnasium
Varighed: 1-2 lektioner
Undervisere: Mads Faurschou Knudsen
Pris: Gratis
Kontakt: sekretariat@geo.au.dk

Elever fra Uldum Højskole fortæller, hvordan de oplevede besøget med en forsker.
Elever på Uldum Højskole anbefaler at få besøg af en forsker.