Else Marie Friis modtager the Lapworth Medal

Professor Emerita Else Marie Friis modtager medalje for sit betydningsfulde arbejde inden for palæontologi

Kort før jul meddelte The Palaeontological Association, at Professor Emerita Else Marie Friis fra Institut for Geoscience har modtaget The Lapworth Medal.

Medaljen er den mest prestigefyldte pris, som The Palaeontological Association tildeler. Den gives til en palæontolog, som har ydet et meget væsentligt bidrag til palæontologiens videnskab gennem en betydelig mængde forskning og service til det videnskabelige samfund.

Tidligere på året blev hun desuden gjort til æresmedlemskab af Det Portugisiske Palæontologiske Selskab grundet sin banebrydende forskning.

Instituttet lykønsker professor Else Marie med denne velfortjente hæder. Vi er stolte af hendes præstationer, og tildelingen af The Lapworth Medal afspejler den høje kaliber af viden og ekspertise, som vores institut sætter i spidsen for forskning.

Du kan læse mere om The Lapworth Medal her og se listen over tidligere modtagere her