Afslutningsseminar for forskningsprojekt HyGEM

I forbindelse med afslutningen af HyGEM afholdes seminar på AU.

Oplysninger om arrangementet

Onsdag 6. april 2016,  kl. 14:00 - 16:00

Forskningsprojektet HyGEM – Integrating geophysics, geology, and hydrology for improved groundwater and environmental management - er ved sin afslutning, og der inviteres til seminar på Aarhus Universitet, hvor forskere og Ph.d. -studerende vil præsentere resultaterne fra projektet.

Emnerne dækker områder som nye analyser af resultater fra borehuls-NMR, innovative metoder til processering og støjreduktion af MRS data, indarbejdelse af geofysik i hydrologiske modeller, optimering af dataindsamling til hydrologiske modeller, detaljeret geologisk modellering og kvantificering af usikkerheder på hydrologiske prognoser.

Resultaterne har fået stor international anerkendelse, og der arbejdes på implementeringer i både USA og Australien. Vi mener, metoderne har stort potentiale for den nationale administration af grundvandsressourcen, ligesom det har gode perspektiver for eksporten af dansk vandressourceviden.

Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig- det kan gøres her.

Se program.  - Der vil løbende komme yderligere oplysninger om arrangementet på HGGs website.

På vegne af HyGEMs partnere
Esben Auken, professor