Grundfos investerer i GeoInstruments

Grundfos har investeret i GeoInstruments, der er et spin-out af HGG her fra Institut for Geoscience.

I 2020 udsprang spin-out-virksomheden Aarhus GeoInstruments af HydroGeophysics Group, her på Institut for Geoscience. Nu har Grundfos Fonden købt 24,9 procent af aktierne i Aarhus GeoInstruments, og det giver virksomheden mulighed for at lægge endnu flere kræfter i at udvikle instrumenter og udstyr, der kan hjælpe med at give mennesker verden over bedre værktøjer til at kortlægge grundvandsressourcer.​ Derudover giver det også et skub i retningen mod bedre at kunne nå ud til kunderne og hjælpe dem med at designe endnu bedre grundvandskortlægningsprojekter.

GeoInstruments’ CEO, Esben Auken, skriver følgende om, hvad investeringen betyder for virksomheden: ”We have some exciting plans to push out new state-of-the-art instruments in the years to come. We need to be strong in production, research and development, and we need to reach our customers. In this way we can help mitigate the world’s problems with water caused by a changing climate.​”

Du kan læse mere om Grundfos’ investering i GeoInstruments her.