Om instituttet

Velkommen til Institut for Geoscience

Institut for Geoscience er en del af Faculty of Natural Sciences på Aarhus Universitet.

Vi udfører grundlæggende og anvendt forskning samt forskningsbaseret uddannelse på højeste internationale niveau baseret på en dybtgående forståelse af Jordens systemer og med fokus på samfundets udfordringer og FN'S mål for bæredygtig udvikling. Geo-overvågning, geo-modellering og geo-bæredygtighed er nøgleord i vores forskning og uddannelse.

Uddannelserne omfatter et 3-årigt bachelorprogram i Geoscience og to 2-årige Kandidatprogrammer i henholdsvis Geologi og Geofysik. Individuelle linjer i bachelorprogrammet mod geologi eller geofysik forbereder den studerende til kandidatprogrammet. Alle programmer omfatter et bredt spektrum af discipliner, der spænder over grundlæggende og anvendt forskning på højt internationalt niveau. Der arbejdes med de fleste af de jordoverfladetyper og jordbundsforhold, der er relevante for at forstå jorden systemet og dets betydning for vort moderne samfund.