Geologi-LEGO og lyd på Gellerup Bibliotek

Kom forbi børnebiblioteket på Gellerup Bibliotek til en eftermiddag i geologiens tegn med LEGO, Minecraft, lydoplevelser og meget mere geologi.

Torsdag 15. juni 2023,  kl. 15:00 - 17:00

Gellerup Bibliotek, Karen Blixens Blvd. 23, 8220 Brabrand

Uge 24 står i geologiens tegn på Gellerup Bibliotek. Hele ugen vil der være forskellige aktiviteter og oplevelser med geologi som fokus, og Institut for Geoscience har selvfølgelig samarbejdet med biblioteket om at gøre ugen til noget helt specielt.

I løbet af ugen vil du bl.a. kunne:

• bestemme bjergarter og mineraler med en stenbestemmelsesdug.
  • se modeller af søjlebasalt og/eller eller andre geologiske fænomener og passatvindene i bibliotekshaven.
  • opleve lydinstallationen Minen, som er en historie om drengen Emil, der drager ind i en mine for at finde mineraler til den grønne omstilling.
  • høre forfatter og geolog Keld Conradsen fortælle om sin roman Byen og havethvor geologi spiller en vigtig rolle (onsdag kl. 19-20)
  • bygge bjergarter i LEGO og udstille dem på "bjerget" i biblioteket (torsdag kl. 15-17)

Vi glæder os til at se jer!

Hvis du har spørgsmål til arrangementet, eller hvornår det vil være bedst at komme forbi, så kontakt endelig Kathrine Eg.