Kom til stormøde om planerne for AU’s fysiske udvikling

Invitationen til stormøde som afholdes i Aulaen 2. maj.

Kære medarbejdere og studerende

På vegne af Aarhus Universitets ledelse vil jeg gerne invitere jer alle til stormøde i Aulaen 2. maj kl. 10-11:30. Her vil jeg, sammen med resten af ledelsen, præsentere de planer, som universitetsledelsen har besluttet for den fysiske udvikling.

Med Forskningsfondens Ejendomsselskabs overtagelse af det tidligere kommunehospitalsområde – nu døbt Universitetsbyen – har Aarhus Universitet fået en helt unik chance for at styrke en række af vores uddannelses- og forskningsaktiviteter. Samtidig kommer vi både til at udvide eksisterende aktiviteter og samle nogle af de aktiviteter, der nu er spredt på forskellige lokationer. De kommende planer rejser en række spørgsmål:

Hvem skal flytte over til Universitetsbyen? Hvad kommer der til at ske på de øvrige lokationer? Hvilke studieretninger, faglige miljøer og forskningsmiljøer bliver omfattet af flytteplanerne? Og hvad er tidsperspektivet for de kommende flytninger? Disse og tilsvarende spørgsmål kan du få svar på under mødet. Her vil du også få mulighed for selv at stille spørgsmål og komme med input.

Jeg håber, at rigtig mange vil møde op eller deltage via live-streaming, når vi løfter sløret for AU’s fysiske udvikling.

Brian Bech Nielsen, rektor

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato: 2. maj
Tid: kl. 10-11:30
Sted: Aulaen i Universitetsparken, Aarhus. Tilmelding ikke nødvendig.

Er du forhindret i at deltage, så kan du følge mødet via live-streaming på www.au.dk/campuslive . Her vil du også få mulighed for at stille spørgsmål på lige fod med deltagerne til mødet.

Program: Oplæg ved rektor, universitetsdirektør og dekaner for Aarhus BSS, ST, HE og AR.
Efter oplæggene vil der være mulighed for at stille uddybende spørgsmål til universitetets ledelse om visionerne og den fremadrettede proces.