Polske geologistuderende på ekskursion til Vestjylland

Institut for Geoscience har haft besøg af en lille gruppe geologistuderende fra Warszawa.

Som et led i instituttets mangeårige og produktive samarbejde inden for ERASMUS ordningen med Faculty of Geology i Warszawa, Polen, havde vi den 27. og 28. april 2015 besøg af otte studerende i kvartærgeologi fra Warszawa Universitet.

Jan Piotrowski tog de studerende med på en ekskursion til Vestjylland for at besøge en lang række lokaliteter i tilknytning til glacial og interglacial stratigrafi, sedimentologi, geomorfologi og de kvartære ændringer af miljøet.

Det fine (men kolde) vejr var bidrog sammen med højt humør til at gøre turen til et meget vellykket møde med dansk geologi gennem de sidste 2,6 millioner år.

Efterfølgende er vore studerende nu inviteret på tur til Polen.