Forskningens Døgn

Aarhus Universitet inviterer befolkningen til den årlige, landsdækkende videnskabsfestival Forskningens Døgn i Stakladen.

Onsdag 24. april 2019,  kl. 14:00 - 18:00

Stakladen

Målet er at give den brede befolkning et billede af alle de former for fascinerende forskning, der er med til at markere Aarhus Universitet som et bredt, forskningsintensivt universitet i international særklasse. Temaet skaber plads til at formidle jeres forskning til et bredt publikum. Alle på tværs af fakulteterne kan bidrage med aktiviteter, og Forskningens Døgn er en oplagt mulighed for at skabe synlighed omkring jeres forskning.

Både garvede forskere og unge talenter kan stille op. Vi vil især gerne rekruttere unge forskere og ph.d.-studerende, der kan formidle deres forskning enten gennem korte foredrag af 10-20 minutters varighed eller ved at vise og fortælle om forskningsarbejdet ved stande i foyerområdet i Stakladen – gerne akkompagneret af apparaturer, opstillinger, resultater, processer mv., som kan demonstreres.

Læs mere om Forskningens Døgn og jeres muligheder for at deltage i invitationen, som vi håber, du vil sende videre til en eller flere forskere, der har lyst til at præsentere noget af den fascinerende forskning, der foregår hos jer.

Tilmeldingsfristen er fredag d. 1. marts 2019, og du finder tilmeldingsskemaet her.