2017 Distinguished Instructor Short Course "Geophysical Electromagnetics: Fundamentals and Applications" i Aarhus

Som del af en verdensturné gæster Douglas Oldenburg Institut for Geoscience med dette kursus i to dage.

mandag 2. oktober 2017, kl. 09:00 - tirsdag 3. oktober 2017, kl. 18:00

Geoscience, auditoriet 1671-137

Kom til 2017 Distinguished Instructor Short Course" Geophysical Electromagnetics: Fundamentals and Applications" i Aarhus

Den 2. og 3 oktober gæster Douglas (Doug) Oldenburg Institut for Geoscience, Aarhus Universitet. Arrangementet er en del af en verdensturne under titlen ” 2017 Distinguished Instructor Short Course”. Doug Oldenburg er denne ”distinguished Instructor” og rejser verden rundt med en undervisningsserie kaldet ”Geophysical Electromagnetics: Fundamentals and Applications”. Doug Oldenburg er til daglig professor i geofysik på UBC i Vancouver, Canada.

Doug Oldenburg er en af de helst store kanoner indenfor geofysik og har igennem en lang årrække været med helt fremme omkring udviklingen af metoder og algoritmer til tolkning og forståelse af geofysiske data. Igennem de senere år har han øget sit fokus mod aftagerne af geofysikken, og en stor del af formålet med denne turne er at få brugerne af geofysikken i tale, så vi kommer til at forstå hinandens sprog bedre. Hvis man er bruger af geofysik uden selv at have geofysisk baggrund er dette en god chance for at få et crash-course i geofysik på den inspirerende måde. For geofysikerne vil der helt sikkert være masser af ny inspiration at hente i foredragene. Doug er desuden en meget inspirerende foredragsholder, så vi garanterer for indhold af højeste kvalitet!

Dagene er inddelt sådan at førstedagen er den officielle delvist sponseret af SEG. Denne vil optage en hel dag fra 9-18 og der er garanti for guldkorn. På andendagen vil der være en mere workshop-agtig karakter hvor emner der kun blev berørt ovefladisk på førstedagen vil blive taget op, og man vil arbejde mere med data på et praktisk niveau. Man kan godt deltage på dag 1 alene, men dag 2 forudsætter deltagelse på dag 1.

Læs mere og meld dig til på: http://seg.org/Education/Courses/DISC/2017-DISC-Doug-Oldenburg